Alene i første halvår af 2018 blev der oprettet 9.938 nye firmaer i Danmark jf. tal fra Dansk Erhverv. Det betyder at i hele 2018 kom i nærheden af 20.000 nye virksomheder til, som alle sammen slås om en markedsandel. Derfor er det vigtigt allerede inden man stifter et firma og launcher det at gøre sig en del tanker om design og webudvikling og hvilke konsekvenser det kan få ikke at have det.

Vigtigt at have en hjemmeside

Det er vitalt at have en hjemmeside for ens firma uanset hvilken branche man opererer i. Årsagen er simpel. Både kunder, leverandører og interessenter bruger i dag Internettet til at slå en op på. Her er der mange som desværre foranledes til at tro at det er tilstrækkeligt at have en udvidet ”Lorem Ipsum hjemmeside”, men desværre forholder virkeligheden sig anderledes. For uanset branche bliver firmaet bedømt ud fra de oplysninger man har på hjemmesiden og det visuelle indtryk det gør.

Forestil dig f.eks. at skulle til møde i banken og bankrådgiveren slår ens hjemmeside op. Hvem tror du banken er mest tilbøjelig til at give et lån. Den med den professionelle, visuelt appellerende hjemmeside, eller den med en hjemmeside som ligner den er lavet af store byggeklodser.

Det samme gør sig gældende med leverandørerne hvem tror du at leverandørerne giver de bedste aftaler, den længste kredittid til og de mest fordelagtige vilkår. Dem som udstråler professionalisme eller dem hvis arbejde kan forveksles med noget en teenager kan lave. Sidst men mest vigtigt hvem tror du kunderne helst vil handle hos. Dem som udstråler de har styr på deres eller dem som ikke har.

Online branding uanset produkt

For ens hjemmeside, om man vil det eller ej, er et udtryk for ens værdier og man bedømt på det uanset om det er en del af ens produkt portefølje. For hjemmesiden svarer overført til en fysisk butik og hvem vil handle i en fysisk butik med tomme hylder, rod på gulvet i et utiltalende lokale.

Lån til at komme i gang med idéen for at holde momentet

Når du starter ud med dit firm er det vigtigt du holder momentet allerede fra du starter. For du har sikkert allerede gjort dig en masse tanker om produktet, strategien og hvordan du skal sælge til kunderne. Det er vigtigt at du holder fast i denne tankegang og udnytter det drive du er i besiddelse af. Det kan du eksempelvis gøre ved at optage et hurtigt likviditetslån for at give dig selv muligheden for at få en fed hjemmeside udviklet af professionelle webudviklere og designere.

For lige hvad angår hjemmesider kan det meget ofte betale sig at bruge de penge der skal til for at få et ordentligt produkt. Man kan springe over hvor gærdet er lavest men det vil ultimativt straffe en i den sidste ende. For mange nystartede selvstændige ser fejlagtigt udgiften til en hjemmeside som netop en udgift hvor det forholder sig langtfra sådan. En hjemmeside er en investering som gerne skal tjene sig hjem flerfold. Derfor kan det være en god idé at låne de penge der skal til for at lave en fed hjemmeside til at starte med, med alle de unikke features der skal til for at adskille en fra resten af feltet.