Har du en hjemmeside og ønsker du at skabe reel værdi for dine læsere? Så kan det være en rigtig god ide at sætte sig ind i content marketing. Her kan du skabe en langvarig og troværdig relation til dine kunder og i sidste ende øge dine salgstal.

Hvordan gør jeg?

Content marketing skal altid skabe en værdi for læserne. Det kan være, at din hjemmeside sælger tagplader. Ved at fortælle omkring brugen af tagplader eller vedligeholdelse af disse skaber du god content for dem, der klikker ind på din hjemmeside. Dit ønske er selvfølgelig at sælge tagplader, men du gør det på en måde, som giver mening for alle.

Et andet eksempel er netdating, hvor disse sider ønsker, at læserne opretter brugere på de forskellige netdatingsider. Sportdate.dk laver god content marketing ved at informere deres brugere om, hvad netdating kan gøre for dem, og hvordan det kan bruges. De sælger dermed deres ydelser ved at pakke det fint ind i viden til forbrugeren.

Sådan kommer du i gang

Hvis du synes content marketing lyder interessant og nu vil i gang med at bruge det på din hjemmeside, så kig med her.

For det første er det vigtigt, at du kender din målgruppe, så du ved hvad de synes kunne være interessant. Herefter skal du også overveje, hvordan du bedst rammer din målgruppe. Er det med nyhedsbreve, blogindlæg eller noget helt andet?

Nu skal du i gang med at producere indholdet (content) til din hjemmeside. Du skal finde ud af, hvordan du kan tale om dit produkt uden at tale direkte om det. Find et troværdigt og brugbart emne, som skaber værdi for din målgruppe og kan relateres til dine produkter.

Det er vigtigt, at du regelmæssigt udgiver indhold – dog aldrig uden kvalitet og indhold!

Skab værdi med content marketing

Skab værdi med content marketing